KURAL 1. Olayı basitleştirin
Çıplak gözünüzle bir sahneye baktığınızda, beyniniz hızla ilgilenilen konuları seçer. Ama kamera ayrımcılık yapmıyor ve önündeki her şeyi yakalar, bu da net bir odak noktası olmayan dağınık, dağınık bir fotoğrafa yol açabilir.
Yapmanız gereken şey konunuzu seçmektir, daha sonra çerçevede dikkatin merkezini yapan bir odak uzaklığı veya kamera bakış açısı seçin. Bu şekilde izleyiciye çerçevede neyin önemli olduğunu söylüyorsunuz. Her zaman diğer nesneleri resim dışında tutamazsınız, bu yüzden onları arka planda tutmaya veya hikayenin bir parçası haline getirmeye çalışın.
Siluetler, dokular ve desenler basit kompozisyonlarda oldukça iyi çalışan etmenlerdir.
Neden işe yarıyor; Daha basit olan vuruş, daha büyük bir etki yapar.
KURAL 2. Çerçeveyi doldurun
Büyük ölçekli bir sahneyi çekerken, konunuzun çerçevede ne kadar büyük olması gerektiğini ve ne kadar yakınlaştırmanız gerektiğini bilmek zor olabilir. Aslında, bir sahnede çok fazla boş alan bırakmak en yaygın kompozisyon hatasıdır. Konunuzu, olması gerekenden daha küçük hale getirir ve izleyicilerin, bakmaları gereken şey hakkında kafalarını karıştırır.
Bu sorunları aşmak için yakınlaştırmalı veya söz konusu konuya siz yaklaşmalısınız. İlk yaklaşım, çekimin perspektifini düzleştirir ve arka planda gösterilenin kontrolünü veya dışlanmasını kolaylaştırır, ancak fiziksel olarak daha yakınlaşmak size daha ilginç bir şeyler çekebilir.
Neden işe yarıyor; Konunuzun hak ettiği önemi gösterir. Bütünlüğü sağlar.
KURAL 3. En boy oranı
Bir rutine takılmak ve kamerayla yatay olarak tutturulmuş her fotoğrafı çekmek kolaydır. Yeni stili denerken, dikey bir çekim yapmak için konumunuzu veya yakınlaştırma ayarını ayarlayın. Fotoğrafı daha sonra kırparak yatay ve dikey çekimlerinizde genellikle iyileştirebilirsiniz.
Her şeyden önce, tüm gerçek hayattaki konular kamera sensörünüzün oranlarına uyuyorsa, bu bir tesadüf olacaktır. Geniş ekran efekti için 16: 9 oranına veya orta formatlı kameralar tarafından kullanılan kare şekline kırpmayı deneyin.
Neden işe yarıyor; Düşey yataylığın en iyisi olup olmadığını görürsünüz.
KURAL 4. Ortadan kaçının
Yeni başladığınızda, çekim yaptığınız şeyi çerçevenin tam ortasına koymak cazip. Ancak, bu oldukça statik, sıkıcı fotoğraflar üretir. Buna karşı koymanın yollarından biri, hem yatay hem de dikey olarak görüntüyü üçte ikiye böldüğünüz ve konuyu bu hayali çizgilerden birine yerleştirmeye çalıştığınız Üçte bir Kuralı kullanmaktır.
Bunun yerine, konunuzu merkezden uzaklaştırın ve zıt renk veya ışık alanları da dahil olmak üzere olay yerindeki her şeyle nasıl dengelenebileceğini hissedin. Bu tür görsel dengeleri elde etmenin zor ve hızlı kuralları yoktur, ancak içgüdülerinize güvenmeyi çabucak öğreneceksiniz.
Neden işe yarıyor;Dengeyi değiştirerek çekimlerinizi daha ilginç hale getirirsiniz.
KURAL 5. Lider hatlar
Yetersiz kurgulanmış bir fotoğraf, izleyicilerinizin nereye bakacağından emin olmayacak ve dikkatleri net bir odak noktası bulmaksızın amaçsızca sürüklenebilir. Ancak, insanların gözlerinin resmin etrafında hareket etmesini kontrol etmek için çizgiler kullanabilirsiniz.
Birleşen çizgiler, bir görüntüye sizi çeken güçlü bir perspektif ve üç boyutlu derinlik hissi verir. Eğri çizgiler, çerçevenin etrafındaki bir yolculuğa sizi yönlendirebilir ve sizi ana konuya yönlendirebilir.
Hatlar her yerde, duvarlar, çitler, yollar, binalar ve telefon telleri şeklinde mevcut. Belki de merkez dışı bir öznenin baktığı yön tarafından da ima edilebilirler.
Neden işe yarıyor;Hatlar önemli kompozisyon cihazlarıdır.
KURAL 6. Köşegenleri kullanın
Yatay çizgiler bir resme statik, sakin bir his verirken, dikey olanlar genellikle kalıcılığı ve istikrarı gösterir. Drama, hareket ya da belirsizlik hissini tanıtmak için, bunun yerine çapraz çizgiler arayın.
Onları elde etmek için pozisyon veya odak uzaklığından başka bir şeye ihtiyaç duymazsınız.Daha geniş bakış açıları, artan perspektif nedeniyle çapraz çizgiler oluşturmaya eğilimlidir.Geniş açılı objektiflerle, daha fazla görüntü elde etmek için kamerayı yukarı veya aşağı eğmeniz daha olasıdır.
‘Dutch Tilt’ tekniğini kullanarak yapay olarak çapraz çizgiler de tanıtabilirsiniz. Fotoğrafı çekerken sadece eğilirsiniz.
Neden işe yarıyor ;Çapraz çizgiler güçlü bir hareket ve kuvvet hissi verir.
KURAL 7. Taşınacak yer
Fotoğrafların kendileri statik olsa da, güçlü bir hareket duygusu taşıyabilirler. Resimlere baktığımızda, neler olduğunu görüyoruz ve ileriye bakmaya eğilimliyiz.Nesneniz çerçevenin dışında hareket edecek bir yer olmadığı takdirde, bir dengesizlik veya rahatsızlık duygusu yaratır.
Bu etkiyi sadece hareketli konularla değil. Örneğin, bir resme baktığınız zaman, birisinin bakışlarını takip etme eğiliminde olursunuz ve bakmak için bir alana ihtiyaç duyarlar.
Her iki çekim tipi için, öznenin önünde her zaman arkasından biraz daha fazla alan olmalıdır.
Neden işe yarıyor;Çerçevedeki hareket algısı güçlenir.
KURAL 8. Arka plan
Sadece konuya konsantre olmayın arka planda neler olup bittiğine bakın. Bu, sahneyi basitleştirerek ve çerçeveyi doldurarak bağlanır. Tabii ki arka planı tamamen dışlayamazsınız elbette, ama onu kontrol edebilirsiniz.
Genellikle konumunuzu değiştirmenin, nesneyi güzel bir şekilde tamamlayan karmaşık bir arka planla değiştirmek için yeterli olduğunu fark edeceksiniz. Ya da arka planı odak dışı bırakmak için geniş bir lens diyaframı ve daha uzun bir odak uzaklığı kullanabilirsiniz.
Her şey arka planın fotoğrafla anlatmaya çalıştığınız hikayenin bir parçası olup olmamasına bağlıdır.
Neden işe yarıyor;Ne kadar donuk olursa olsun, arka planı bütünlüğü anlatır.
KURAL 9. Renklerle yaratıcı
Parlak birincil renkler, özellikle tamamlayıcı bir renk tonuyla zıt olduklarında, gerçekten göze çarparlar. Ancak, renk kontrastlarını yaratmanın başka yolları da vardır.Örneğin, tek renkli bir zemine karşı parlak bir renk sıçrama ekleyerek çarpıcı resimler oluşturabilirsiniz.
Neredeyse tamamen tek bir tondan oluşan sahneler çok etkili olabilir. Yumuşak aydınlatılmış manzaralar gibi sınırlı bir renk paleti olan fotoğraflar, genellikle harika fotoğraflar olur.
Önemli olan, istenmeyen renkleri hariç tutmak için öznelerinizi nasıl ayırdığınız ve çerçevelediğiniz konusunda gerçekten seçici olmaktır.
Neden işe yarıyor;Zıt renklerden soyut çekimler oluşur.
KURAL 10. Kuralları çiğnemek
Fotoğraf kompozisyonu görsel bir dil gibidir.Belirli bir mesaj vermek için fotoğrafı kullanabilirsiniz.
Sadece şunu unutma: Önerdiğimiz her kural için, bir yerde, onu göz ardı edebileceğiniz ve yine de fantastik bir görüntü üretebileceğinizi kanıtlayan harika bir fotoğraf bulunur.
Neden işe yarıyor; Bazen en büyük eserler kurallar çiğnendiği için oluşur.